tisdag 21 augusti 2007

Skolan

Hjälp! har inte varit nervös på jag vet inte hur länge men idag!

vaknade på morgonen av att mamma gick till jobbet, drog mig i sngen tills min bror kom å sa att kl var 9 å att han och jag skulle upp. Väl uppe klädde jag på mig och käkade lite frukost, kammade håret i säkert 10 min, bara för att vara säker på att det såg okej ut, sminkade mig (jag och smink brukar inte förekomma i samma mening) sen kollade jag på klockan och insåg att jag hade jätte mycket tid tills jag skulle till gå. Jag började borsta tänderna å sen stod jag bara och tittade in i spegeln ett tag. Spelade wow ett tag för att lugna ner mig (det funkar faktiskt för mig).


S:t Petri läroverk, vid slutet av vägen
(ser ut som ett slott)

På väg till skolan började jag nästan springa för jag ville verkligen fram. Inne i själva bygnaden var det fullt av folk från både 1,2 och 3 året. Jag gick upp och satte mig i Aulan, dom började med att läsa upp Samhällsklasseran S1A (språk), S1B, S1C (Jornalistk), och min klass S1D.
Jag har en trevlig tendens att hamna i D klasser. Och vad hette mentorn om inte Eva... inte Lövgren men dock :P och den andra mentorn hette Mette. Vi fick Schema, kalender och lite andra papper. Vi gick runt hela skolan, den är inte stor i antalet elever men den har 4 våningar och är ganska pampig som byggnad.
Ser mest fram emot passen på 4an.. såg så mysigt ut längst upp.
Efter rundvandringen så gick vi alla åt vårat eget håll och jag kom hem till en inte allt för entusiastisk Kalle. Kalle har aldrig sett fram emot skolan på samma sätt som jag, han tycker inte om att studera.

Klicka här för att komma till Petris hemsida

Inga kommentarer: