måndag 20 augusti 2007

Gårdagen

Skrev inte igår eftersom vårat internet i Malmö suger.

Igår var jag med Cisv:arna på Malmö festivalen.
Vi började med att samlas och gå runt och titta på olika saker, när vi var leds på det köpte vi godis och gick och satte oss på lämpligt ställe (gustav adolfs torg). Där snackade vi lite med en kille (ingen aning om vem det var). Sen när vi Chillade som mestkom det några grabbar fram från folkmängden. Dom gav oss en lapp där det stod "kraftstationen" svenska kyrkan. Jag och Tea tittade på varandra och suckade, jätte trevliga killar verkligen... så är dom kristna och på det medlemar i Svenska kyrkan. Efter lite disskuterande bestämde vi oss för att gå dit iaf. Väl där så var dom alla jätte trevliga (och kristna :/ ) Vi fick en glass var å vi snackade med helt nya människor, Jag träffade en kille som hette Samuel, jätte trevlig även fast det enda han egentligen sa till mig var "UMEÅ håll käften". När vi var där snyltade vi lite mer av svenska kyrkans resurser. Vi gjorde varsin väska å några av mina kompisar gjorde halsband sen började ett band spela, det blev lite overkill för mig, kände att det här kunde dom kristna få njuta av utan att jag ska störa, men en av medlemarna i SK bad mig sätta mig ner brevid honom så det var bara att göra. Vi gick mitt i iaf för Albin såg trött ut. SKULs egna lilla konsert


Vi gick och käkade på Burger King, där fick vi en ny kompis i gänget, jag vet inte vad han heter men jag tror det var Bob.











När vi var klara satt vi å chillade ett tag men när en laleh låt började gå på radion så bestämde vi oss för att gå till stora scenen.



Vid stora scenen var det inte så mycket folk så vi stod längst fram, då var kl ungefär 20.17 vi stod där å snackade och hade det trevligt tills kl var 21.00. Vi hade under tiden studerat hur mycket folk det blev. När klockan slog 21.00 så såg man nästan inte var publikhavet slutade.




Ungefär kl 21.00 började konserten. Vi som stod längst fram kunde räkna prickar på Lalehs T-shirt om vi så ville. Som vanligt var hon skit duktig när hon stod där i sina sockar å bara njöt. Hon pratade faktiskt om Norrland :] det var en höjdpunkt (höjdstund) tyckte jag. Det var typ bara jag som hurrade när hon sa "där uppe i norr" :P kändes ganska mobbat men ändå kul.

Laleh (dålig mobilkamera!)

Nu ska jag gå och kolla på dagens schema.
Massa pussar och kramar.

/Umeå

2 kommentarer:

Stefan Flod sa...

Umeå FTW! :)

jaaaa. Kristna killar kan vara knepiga. Framförallt är de precis som du skrev, väldigt trevliga och sociala. Det är först på möterna man börjar inse sektens baksidor...

/puss å kram. Föressten jag anmälde mig idag till KFUM Norrbyskärs utvärderingshelg!

Anonym sa...

Håh, jag vill också se Laleh!
Orättvist att du ska få gå å se på alla bra artister nere i soliga Malmö medans jag är fast i molniga Umeå :O

Men whatev.! Vi syns på utvärderingshelgen! ^_^ Kawaaaaiiii!