fredag 17 augusti 2007

Malmö festival!

Vaknade kl 9.00 av att min bror tjatade på mig. kl 10 var jag ute på stan.. hann köpa 1 par underkläder och ett skärp innan jag ringde min bror för att gå till västra hamnen och mammas jobb. vi träffades på Gustav Adolfs torg där festivalandet hade börjat så smått. Vi gick mot västra hamnen, förbi centralstationen och över den första bron när solen plötsligt gick i moln och det började spöregna. Det fanns inte så mycket vi kunde göra, det var bara att gå på och hoppas på solsken senare. Vi gick ett bra tag och man såg rakt igenom mina vita jeans när regnet slutade.. i några sekunder. Som grädde på moset gick vi vilse och var ute i regnet helt i onödan ett bra tag. När vi kom till mammas arbetsplats så började solen skina. Det var ganska förjävligt. Som tur var så har mamma en torktumlare på sitt jobb så jag fick låna en tshirt och en kjol av mamma. Lite torrare så började vi jobba. vet inte hur många kuvert jag gjorde... många vare iaf.
lite utfört arbete av en duktig Ellen.

Vägen hem var mycket trevligare och soligt :). Kalle pinnade på med min enhjuling och vi var ganska snart hemma.

Kalle på väg hem

På vägen hem var det mer folk å mer liv. Alla verkade lite uppe i varv och det var svårt att prata med varandra i normal samtalston.



Malmö City

Hemma ett tag, chillat med min bror. Senare gick jag och mamma mot lördagsplan. På vägen stötte vi på min kusin Viktor. Många kramar blev det, hade saknat honom. Väl på Lördagsplan såg vi på Malmös klagokör. Det var skit coolt. första klagokören jag såg var birminghams men Malmös var också bra. Efter det gick vi raka spåret till mölle 1 på vägen gick vi förbi sängarna på bakgården (det stod typ 10 sängar uppställda där folk satt å myste å chillade).



utanför Mölleplatsen

Väl inne efter poliskontroll så gick jag till mölle 1 direkt. kunde inte stå så långt fram för jag gick med mamma men fick ändå en rätt schyst plats. Styod där några minuter å taggade å så kom dom in! SMK!!! publik jubel och drag på en gång. mamma hoppade faktiskt där ett tag hon med ;) . Bäst var ändå Kom Igen Kommisarien.
Slagsmålsklubben

Behövde tyvärr gå hem tidigare för att säga god natt till Kalle men familjen före festen så järe.
Kunde höra Övningsköra och en låt till från lite håll.

NU ska jag lägga mig och läsa tills jag somnar, men först ska jag prata klart med Jesper (när jag nu blir klar med det). Vi höres!




Inga kommentarer: