torsdag 16 augusti 2007

En dag på stan

Vaknade kl 14.00 och kände mig hyfsat pigg.
Frukosten bestod av Juice smörgås och baklava.. jag vet inte varför men det känndes som om jag behövde lite extra fett :P. Kände mig rastlös ett tag tills jag insåg att det inte var någon annans fel än mitt eget och att jag borde hitta på något. Regnet öste ner men jag bestämde mig ändå för att gå ut. Ute på stan vare som vanligt en hel del folk och förberedelserna för Malmö festivalen var i full gång. Det börjar kännas att det är nära nu.
Alla verkade så himla inriktade på imorgon och det verkade vara det alla pratar om också.

LSD Det stämmer faktiskt Langos Smakar Deg... det är deg! men jag tyckte att den skylten verkligen visade hur seriös denhär festivalen är för Malmö.

Själv gick jag och tittade på Malmö och försökte känna in hur stämningen var och försökte tänka att dethär är mitt hem nu. Jag känner mig fortfarande lite vilsen men det ska nog bli bättre med tiden.
Det märks att Malmö är mångkulturellt. Det finns verkligen Allt. för alla stilar och för alla personligheter.
Det märks också att vi är 164 nationer som samsas i staden. det finns hur mycket som helst som man aldrig sett tidigare i Sverige, åtminstone inte i den utsträckningen.

Efter en lång dag på stan kände jag att jag inte kunde komma hem tomhänt men jag kände mig alldeles för snål för att köpa någonting så det slutade med att jag gick till min favoritdel av staden.
Biblioteket. Det finns verkligen ingenting bättre än biblioteket. Så mycket kunskap och tankar samlade på en plats. Och att alla ska ha möjlighet att få ta del av denna kunskap känns som en enorm möjlighet.

Som du kanske vid det här laget förstår så tycker jag hemskt mycket om bibliotek.

Och som om inte det var nog med att vi har ett så fint bibliotek i malmö som vi faktiskt har så har jag den enorma lyx att gå på skolan som ligger precis på andra sidan vägen.

På vägen hem så gick jag ju oundvikligen förbi skolan. jag känner mig jätte peppad på att börja plugga nu. ska verkligen bli kul med skolan.

Väl hemma träffade jag min bror som, som vanligt, satt å spelade WoW på min dator. Jag satte mig med en kopp och en chokladboll (kan inte sluta äta nu när jag äntligen har möjligheten att välja själv VAD jag ska äta). Väl sittandes började jag fundera på den ständigt uppkommande och alltid lika dumma "negerbolls debatten" Den är så himla fjantig! Vad är poängen med att säga emot egentligen. Om någon blir sårad så kan man ju låta bli bara! Det som är så läskigt med den debatten är att den väcker så många tankar och känns så viktig men vad är det man pratar om egentligen. En chokladboll... Intet sagt att frågan är oviktig ovan: S:t Petri
för det är den absolut inte men frågan är
hur mycket energi man borde lägga på den.
Personligen lägger jag helt uppenbart ned alldeles för mycket energin på denna frågan...

Till middag blev det Carbonara (mums). Sedan dess har jag Försökt städa samtidigt som jag hemskt gärna satt vid datorn och snackade med alla underbara människor i resten av Sverige.
Nä, nog skrivet för idag. Nu ska jag faktiskt städa mitt rum på riktigt.
Massor av pussar och kramar
/Ellen
Ps. Tysk läsk smakar inte bra!

Inga kommentarer: