söndag 25 januari 2009

Läger

Har varit på helgläger med pirater. det var givande och kul o bra. Jag känner mig mer redo för att gå till val än någonsin och har insett att en dröm håller på att bli sann. Jag har velat rösta val i många år och jag känner att jag blir mer en del av samhället som jag vill förändra för varje dag. Jag vill forma och bygga, påverka och förändra det som är dåligt och hjälpa och stötta allt som är bra.

Demokrati är en sån där bra sak, har jag hört.

Så mycket har hänt sedan sist jag skrev att jag inte kan gå in på det riktigt. pojkvän, gjort slut, varit i umeå, börjat 2an på gymnasiet, står på EU val listan, skaffat nya vänner, läst klart mitt första IV val (mvg!), min kaktus har växt till sig, Dreamhack osv osv osv.

Allt detta som format mig det senaste halvåret har missats här. Jag är fortfarande samma busiga och spralliga, osäkra jag. Jag har bara vuxit lite, formats lite.

Detta är ine nån politikerblogg, detta är inte någon blogg om samhällsfrågor i större utsträckning än det jag upplever i min vardag. Detta är ett forum för att förklara för mig själv och andra vad som formar mig, vad jag tycker och varför jag tycker det. Jag behöver ett forum för o släppa ut alla mina känslor, det var därför jag började blogga. Men det senaste halvåret har som all tid som passerat gått jättefort.

Nu ska jag se om kladdkakan har svalnat. Puss på mig och välkommen tillbaka Ellen.

Inga kommentarer: