fredag 29 juni 2012

Regn, regn och åter regn

De flesta klagar på vädret, det har regnat jättelänge nu, men regnet ger tid till studier så jag är nöjd. 1... 2...

Förförra hösten kom ett riktigt skånskt regnoväder över Malmö. Jag och Tomas satt i bilen på väg hem och såg hur åskan slog ned.  3... 4...

Väl i Malmö parkerade vi i parkeringshuset men istället för att gå hem sprang vi upp på utomhusparkeringen. Där stod vi under ett litet tak och tittade på skådespelet som spelades ut mitt framför oss. Makalöst vackert. Varje gång det åskar brukar jag tänka på den kvällen och hur vi dyngsura sprang ner till dörren för att inse att vi glömt nyckeln, men det gjorde inget, vi var ju mitt i allt det spännande.  5... 6...

Nu kurar jag och Chili ihop oss här hemma, myser och njuter av regn, blåst och åska. 7...8!  8 kilometer bort är den fortfarande.

Ha det bra i mörkret, kura ihop er och njut av regnet!

Ellen och Katten

Inga kommentarer: